Mat och sociala medier

 

 

 

 

 

 

 

Just idag 21 juli, är Kinna Jonsson intervjuad i Corren, Östgöra Correspondenten (ÖC del C s 2-3) och Eia Persson skriver om Fiduser Communication, Kinnas internationella engagemang inom sociala medier och hur maten påverkat.

Mat har alltid varit ett stort intresse och började redan tidigt. Det är matintresset som tagit Kinna till att driva eget företag inom sociala medier. Nyfikenheten drev henne till att börja undersöka fenomenet blogg och vilka som skrev matbloggar. Eftersom hon redan jobbat med webb sedan 1999 var det ett naturligt steg och 2005 såg Kinnas blogg – mormors mat dagens ljus.

Bloggen har lett både till det ena och andra. Till att börja med att digitalisera familjens gamla kokböcker, starta familjeförlag och bli kokboksförfattare. Idag får hon uppdrag inom sociala medier hos matföretag. Det kan vara allt från att utbilda, blogga eller driva facebooksidor. Privat får hon möjlighet att vara med i matbroschyrer, delta i bloggreceptboken (för andra gången) samt vara PL i matbloggsprisjuryn. Väldigt ofta är hon inbjuden till pressträffar och får möjlighet att prova nya produkter. Och idag tack vare bloggreceptboken är hon intervjuad i tidningen.

Share

0 thoughts on “Mat och sociala medier”

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.