Om Fiduser

Företaget bildades 2009. Kinna Jonsson, grundare av Fiduser, är certifierad social media strateg vid Social Media Academy. På Fiduser arbetar hon som social media rådgivare. Uppdragen varierar mellan att ta fram målgruppsanalyser (Social Media Assessment), utforma strategier,  utbilda företag inom sociala medier, vara Facebook Community Manager, gästbloggare, utbildare och föreläsare. Sedan 2000 har Kinna arbetat med digitala lösningar och med sociala medier sedan 2005. Hon är också en av projektledarna bakom Matbloggspriset där hon arbetar med PR och kommunikation.

På fritiden bloggar Kinna om mat på Kinnas blogg  – Mormors mat och tillsammans med Märtha Jonsson har publicerat två kokböcker för familjeägda Klefstad förlag. Hon har även tidigare bloggat på den publicistiska plattformen mormorsmat.taffel.se.

Ordet Fiduser är inspirerat från Fide i den romerska mytologin: Bona Fide, Gudinnan som står för förtroende och lojalitet. På danska kan du få en Fidus som betyder ”et FIF”, ett trick eller en smart idé. Smarta idéer finns det gott om på Fiduser Communication.

 

 

Share